Vaping a Facebook – Jak to vlastně bude? [Blog]

Před pár dny začala po Internetu kolovat zpráva, která informuje o limitaci obsahu týkajícího se alkoholu, tabákových výrobků a elektronických cigaret. My jsme se té zprávě podívali na zoubek a zde vám přinášíme krátké shrnutí.

Vyjádření mluvčího Facebooku, které se vydal pro zpravodajský server CNN zní následovně:

Aktualizujeme naše zásady pro regulované zboží tak, abychom zakázali prodej alkoholu a tabákových produktů mezi jednotlivými (soukromými) uživateli na Facebooku a Instagramu. Naše komerční zásady už pro prodej alkoholu a tabáku na místech jako Marketplace platí, nyní je rozšiřujeme i na organický obsah.

Tyto zásady vstoupily v platnost ve středu. A co to pro nás tedy prakticky znamená?

Kromě toho, že nebude možné přidávat prodejní příspěvky na věci týkající se vapingu (což už však nejde delší dobu), budou muset prodejci limitovat příspěvky týkající se vapingu tak, aby se zobrazovaly pouze uživatelům starším 18 let.

Tato změna se však netýká pouze facebookových stránek, ale i skupin určených k prodeji alkoholu, tabákových výrobků a elektronických cigaret. Správci takových skupin a stránek by měli být v dohledné době na tyto změny upozorněni.

Tato úprava zásad pro příspěvky se však netýká příspěvků, které alkohol, tabákové výrobky a elektronické cigarety sice obsahují, ale nejsou vysloveně prodejní. Proto se netýká běžných příspěvků ve skupinách ani recenzentů, nebo takzvaných influencerů, kteří na svých facebookových stránkách nebudou muset příspěvky limitovat věkem.

Nemusíte se tedy bát, že bychom přišli o možnost se dělit o své zkušenosti a žádat o rady na skupinách, bohužel přijdeme jen o možnost mezi sebou na Facebooku obchodovat. Ale nebyli bychom Češi a Slováci, kdybychom si nenašli způsob, jak to obejít.

Pokud byste tedy chtěli nadále například prodávat své nepoužívané zařízení, ale nechtěli tak činit přes Facebook, můžete využít např. Fórum Jaknavaping.cz, které čerstvě zprovoznil náš kolega David Šmehlík.