Augvape VTEC 1.8 Mod [Recenze]

Máme zde druhou novinku od výrobce Augvape. Tedy, novinku… Jedná se spíše o upgrade. Mod VTEC 1.8 je totiž novou verzí modu, který Augvape vyrábělo již dříve, a to V200. A fandové aut už podle názvu určitě vědí, kde bral výrobce inspiraci.

Základní shrnutí:

  • 2 baterie typu 18650
  • Max. výkon 200 Wattů
  • 4 režimy: Auto, Bypass, VV Mode, V Mode

Vzhled a zpracování

Mod vám přijde v papírové krabičce, na které je samotný mod vyobrazen, a ve které kromě modu naleznete pouze návod a MicroUSB kabel pro nabíjení.

Po vzhledové stránce asi není třeba moc mod VTEC 1.8 představovat. Inspirovaný je stejnojmenným motorem z vozů Honda a po vzhledové stránce je stejný jako předchůdce V200. Na přední straně se nachází pásek, ve kterém je ukryté žhavicí tlačítko, displej a MicroUSB port pro nabíjení. Na kraji přední strany pak nalezneme kolečko, připomínající uzávěr olejové nádrže na motoru.

Na zadní straně se pak nachází kožený proužek s vytlačeným nápisem B18C-R, což opět odkazuje na motor od Hondy. Na vrchu najdeme závit typu 510, který má i svoji základnu pod atomizér. Díky ní sice nedojde k poškrábání modu, ale je lehce vystouplá, a tak na modu nevypadají atomizéry s průměrem větším než 25 mm moc dobře. Na spodní straně pak už zbývají jen dvířka pro přístup k bateriím. Ta by měla být oproti původnímu V200 doladěná a měla by lépe držet. A opravdu, drží velmi dobře, nemají tendenci se sama otevírat a nijak nevržou. Na jejich vnitřní straně pak kromě kontaktů najdeme zřetelné označení polarizace pro vložení baterií.

Mod je vyroben ze zinkové slitiny a v ruce působí robustním, avšak ne těžkým dojmem, tudíž padne do ruky i těm, kteří nemusí těžší mody. Povrchová úprava je lakovaná a byť se nezdá, že by byla náchylná k odření, narazil jsem po testování na pár drobných teček, které jsou však spíše otluky. To, jak by se povrchovka chovala, by ukázalo asi spíše až delší používání. Co je však náchylné na škrábance, je plast na přední straně, který kryje displej. Proto bych doporučoval na něm nechat ochrannou fólii, dokud to jen půjde, čitelnosti displeje to nijak neubírá.

Displej je monochromatický a dobře čitelný. Na jeho úplném vrchu je zobrazen vybraný režim, následují velké číslice s nastaveným výkonem, poté informace o odporu, výstupním výkonu/energii a čase potahu, a vespod jsou indikátory stavu nabití baterie a to pro každou zvlášť, jak graficky, tak v procentech.

Žhavicí tlačítko, umístěné v horní části (nesahá pod celý displej), je tuhé tak akorát, a i na jeho umístění se dá velmi rychle zvyknout. Pod ním je ještě malá dioda, která při žhavení svítí modře a při zapnutí bliká zeleně, a v případě problému s atomizérem problikává střídavě zeleně a modře. Kvůli umístění si jí však většinou nevšimnete a ani není třeba, protože potřebná informace se zobrazí na displeji.

Ovládání

K ovládání asi není třeba moc říkat, jelikož je intuitivní. Pětiklikem zapnete/vypnete, trojklikem se dostanete k výběru režimu, pootočením kolečka nahoru/dolů zvýšíte/snížíte výkon, či potvrdíte načtený odpor. Vzhledem k absenci teplotních režimů tak není třeba nic víc nastavovat.

Po nasazení atomizéru se na displeji zobrazí informace, zda chcete uložit nový odpor, či zachovat předchozí načtený, což vyberete pomocí regulačního tlačítka.

V režimu Auto, který je výchozí, budete používat asi nejčastěji, po načtení atomizéru mod sám nastaví vhodný výkon, který si pak případně upravíte sami. Já jej většinou o cca 5 Wattů zvyšoval, ale věřím, že většině bude automaticky nastavený výkon vyhovovat.

U ostatních režimů (kromě Bypass, tedy přímého výstupu z baterií à la mechanika) se pak liší nastavený “výkon” pouze v tom, v jakých jednotkách jej nastavujete.

Používání a zhodnocení

Jak jsem již zmiňoval v předchozí části, výchozí je režim Auto, a jím nastavený výkon je ve většině případů odpovídající. V modu sice chybí možnost nastavení předžhavení, avšak náběh je slušně rychlý a pokud nebudete používat mohutné buildy, absence předžhavení si při používání asi ani nevšimnete.

Co by mohlo někoho mrzet, je absence teplotních režimů. Těm se výrobce Augvape u svých modů spíše vyhýbá, ale na druhou stranu je lepší vydat mod bez TC, než se špatně fungujícími TC režimy.

Drobnou nevýhodu spatřuji však v jednom bodě. V momentě, kdy je displej modu zhasnutý a podržíte žhavicí tlačítko, je třeba počítat se zhruba dvousekundovou prodlevou, než začne mod žhavit. Ale i to může být považováno spíše za subjektivní nedostatek. Stejně jako lehce vystouplá základna okolo centerpinu, která pro ty, kteří si potrpí na vzhled celého setu, omezuje použití atomizérů v závislosti na průměru.

U modu je celkem zřetelná přítomnost balanceru (byť jej výrobce neuvádí) pro baterie, a to již při běžném používání, jelikož je díky indikátorům možné sledovat, že se baterie vybíjí stejnoměrně.

Celkově se jedná opět o celkem povedený a především nevšední kousek z dílny Augvape. Je celkem potěšující, že i takovýto výrobce přichází na trh s mody, které se odlišují od ostatních, ať už je to lehce extravagantní VTEC 1.8 či elegantní Druga Foxy. Padne dobře do ruky a snadno se ovládá, více snad ani říci netřeba. Prostě kvalitně zpracovaný mod s jednoduchým nastavením a ovládáním. V podstatě to, co už by se u Augvape dalo považovat za standard.

Za zaslání modu VTEC 1.8 děkujeme výrobci Augvape. // Thanks to Augvape for sending us the VTEC 1.8 Mod for the purpose of this review.

Komentáře